GroenLinks Raalte wil dat wethouder bestuursovereenkomst N35 niet tekent!

Het zat er al een tijdje aan te komen. Onze Raalter wethouder van verkeer maakt zichzelf tot een karikatuur door 50 miljoen voor een verhoogd kruispunt Bos te verdedigen als ‘een duurzame oplossing’. Hij weet als geen ander dat heel Raalte in 2009 al koos voor een verdiepte N35 aanleg. Daardoor was destijds al meegenomen dat een eenvoudige en veilige oversteek middels een fietsbrug mogelijk zou zijn. Nu worden de belangen maar ook de inbreng van omwonenden, woonkernen, bedrijfsleven en agrarische sector met de eigen knelpunten langs de N35 te grabbel gegooid ter meerdere glorie van slechts één knooppunt.

GroenLinks wil juist een eerlijke verdeling van alle knelpunten langs de N35 binnen de gemeentegrenzen, aldus GroenLinks Raalte lijsttrekker Ralph Mulders.
GroenLinks Raalte tekent niet voor de bestuursovereenkomst. Dit komt niet overeen met wat inwoners van Gemeente Raalte nodig hebben. Voor ons gaat veiligheid en gezondheid in onze eigen woonomgeving voor. Graag willen wij juist eerst Mariënheem veilig en gezond maken, vervolgens en over het gehele traject de overige knelpunten aanpakken eerlijk verdeeld.
Eén verrassing hebben we m.b.t. Mariënheem, Overijssel, Netherlands al te pakken. De bevolking van Mariënheem denkt goed na en eist geen hoofdprijs. Het enige wat men vraagt zijn twee zgn. Bajonet oversteken die de snelheid uit het verkeer halen en een veilige oversteek voor kinderen, minder validen en andere weggebruikers mogelijk maken. Voor Mariënheem geen bajonetoversteek, deze is geschrapt zegt Rijkswaterstaat. Wel voor stal “Het Reelaer”. Hoe is het mogelijk. Want ook voor de oversteek van paarden van deze manege is daarmee geen veiligheid gecreëerd. Helaas heeft onze wethouder voor Mariënheem geen oog. Het geld is er niet voor veiligheid in Mariënheem want dat gaat naar één kruispunt. Knooppunt Bos

Meer informatie over het N35 – dossier is te vinden op onze eigen website en op de websites van Plaatselijk Belang Mariënheem en Plaatselijk Belang Laag Zuthem