Jesse stapt uit de Onderhandelingen: Gemiste kans!

Met de weigering om na te denken over migratie als wisselgeld is de kans heel groot dat bij de volgende verkiezingen alle PVDA-kiezers weer terug gaan keren naar hun nest. Alle GroenLinks partijen in een agrarische omgeving hebben niks gewonnen alleen verloren. Door het principieel uitstappen is GroenLinks nu weer die partij idealisten die alleen maar op principes sturen; waar niet mee valt te praten of samen te werken. Tenminste, dat is wat ik zou zeggen als ik D66, VVD of CDA was.
Dat zelfs ex-VVD ministers als Joris Voorhoeve zeggen dat het waarschijnlijk onmogelijk is om afspraken met Lybië te maken over opvang, wie is daar eigenlijk de regering, wordt voor het gemak ‘vergeten’ door de onderhandelaars. Dat de deal met Turkije kost bakken met geld terwijl daar mensenrechten met voeten worden getreden is ook zo’n blinde vlek.

Het had zo mooi kunnen zijn, eindelijk wordt duurzaamheid mainstream een maatschappelijke en economische factor van betekenis. Eindelijk gaan we innoveren en geld verdienen op een manier die opbouwend en gezondheidsbevorderend is in plaats ziekmakend en bodem uitputtend. Met GroenLinks in het kabinet wordt Groen links in de raad ook een echte optie.
Het is jammer dat de verschillende partijen hier niet meer zakelijk met het onderwerp zijn omgegaan een pragmatische blik ervoor gezorgd dat je afspreekt dat dit was wat je gaat proberen te bereiken: opvang in de regio.
GroenLinks gelooft wel dat samenwerken kan en moet. Wil jij dat er in Raalte wel wordt samengewerkt? Wil je meer innovatie in de landbouw die verder gaat dan meer melk uit een koe tegen dezelfde prijs? Wil je dat voedsel, energie en water in Salland in de buurt voor de Sallanders tegen een betaalbare prijs wordt geproduceerd? Dat we in de regio geld verdienen met lokale productie van zorg, schoon water, energie en gezond voedsel?
Hou dan de website of FaceBook van GroenLinks Raalte in de gaten! Binnenkort komt er een ledendag met een excursie! We hebben een leuke manier bedacht om samen met leden en belangstellenden een verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen op te gaan stellen zonder ellenlange discussies maar onder het genot van koffie en krentewegge!